7 mód arra, hogy kedvesebben bánjunk saját magunkkal

Ha negatívan állunk saját magunkhoz, az a hangulatunkat, a mindennapjainkat, az egész életünket meghatározza. Persze akadnak az életben nehezebb időszakok, amiket nem feltétlenül tudunk szabályozni, azt viszont nagyon is, hogy hogyan kezeljük ezeket a helyzeteket önmagunkban.

Képzeljük azt, hogy a legjobb barátai vagyunk magunknak!

Elsőre furcsán hangzik, de ha belegondolunk, ki ismer minket jobban, mint saját magunk? Kivel beszélgetünk a legtöbbet, ha nem saját magunkkal? Ennek fényében, ha legközelebb rossz kedvünk lenne, egyszerűen csak figyeljünk befelé és kérdezzük meg magunktól, hogy mi is a baj? Ha esetleg krízisbe kerültünk, vagy rosszul döntöttünk, akkor is alkalmazhatjuk a módszert. Merjünk közel kerülni önmagunkhoz!

Alkalmazzunk „cetlis” módszert!

Kezdjük a napot azzal, hogy egy pár cetlit a zsebünkbe vagy a táskánkba teszünk. Minden alkalommal, amikor kicsit is szigorúan bántunk magunkkal, esetleg megszidtuk magunkat, jegyezzük fel az eseményt. A nap végén nézzük meg mennyi feliratot gyűjtöttünk össze, és gondoljuk végig, hogy melyiknek mekkora a jelentősége. Ugye, hogy feleslegesen bánunk magunkkal vaskalaposan?

Ha jóban vagyunk magunkkal, akkor produktívabbak is leszünk

Amikor kicsit változtatunk a hozzáállásunkon, akkor hirtelen új ajtók nyílnak meg előttünk. Optimistábbak, motiváltabbak és termékenyebbek is leszünk. Amikor jól érezzük magunkat a bőrünkben és ki vagyunk békülve önmagunkkal, akkor szinte meg is feledkezünk arról, hogy valaha volt problémánk a saját személyiségünkkel. Szeressük magunkat és koncentráljunk a céljainkra!

Vizsgáljuk meg, hogy honnan és miért jönnek elő a negatív gondolataink!

Amikor elkezdünk morfondírozni a hiányosságainkon, esetleg még sértegetjük is magunkat, akkor álljunk meg egy pillanatra és tegyük fel magunknak a következő kérdést: ki az, aki ezt mondja nekem? Az életünk során sok negatív élmény ér minket, lehetnek ezek külső, de belső irányból jövő nehézségek is. Ha kívülről jön, akkor végig kell gondolnunk, hogy számít-e egyáltalán az, hogy mit mondanak mások, de ugyanez igaz önmagunkra és a belőlünk fakadó kritikára is.

Csináljunk olyan dolgokat, amik egyszerűen csak örömet okoznak!

Tervezzünk be a mindennapjainkba énidőt, amikor csak és kizárólag magunkkal és olyan dolgokkal foglalkozunk, amiket szeretünk, és amik feltöltenek energiával. Lehet ez egy jógafoglalkozás, vagy az, hogy meggyújtunk egy illatosított gyertyát, amit eddig különleges pillanatokra tartogattunk. Egyszerű dolgok ezek, amik mégis törődést és kedvességet sugároznak, és azt üzenjük velük saját magunknak, hogy „fontos vagyok és érdemes értékes időt szánnom magamra”.

Ismerjük el a saját sikereinket!

Ne legyünk szégyenlősek az elért céljaink és sikereink kapcsán, igenis dicsérjük és ünnepeljük meg magunkat, legyünk büszkék! Sokszor természetesnek vesszük, hogy haladunk előre az életben és sorra érünk el azokhoz a bizonyos mérföldkövekhez, amik így már nem is tűnnek olyan hatalmas dolognak, mint azelőtt. Pedig igenis azok, és ezt bizony nem árt tudatosítani magunkban. Kérdezzük meg, hogy ha 10-15 évvel ezelőtt valaki azt mondta volna, hogy mára ott leszünk, ahol vagyunk, akkor hogyan reagáltunk volna? Valószínűleg kiugrottunk volna a bőrünkből. Akkor most miért is nem tesszük ugyanezt?

Átértelmezett kedvesség

Nem árt, ha tisztázzuk, mit is jelent valójában kedvesnek lenni, és nem csak másokhoz, de önmagunkhoz is. Ezután pedig foglalkozzunk olyan dolgokkal, amik boldoggá és kiegyensúlyozottá tesznek! Ismételjük el a következőt reggelente: „ma minden döntés, amit hozok, jó hatással lesz az elmémre és a testemre is”!

Még több önismereti témáról olvashattok a Nők Lapja Psziché magazinokban.

Szöveg: L. J.

Nyitókép:

(redonline.co.uk)