7 inspirációs tipp arra az esetre, ha úgy érezzük, elakadtunk az élet valamely területén

A kiégés fogalma manapság nagyon is ismert: rengeteg inger ér minket, és szinte megállás nélkül hajszoljuk az életet. Nem csoda, ha hamar elveszítjük az érdeklődésünket és megtorpanunk. Ebben a helyzetben jobb, ha kicsit megállunk és végiggondoljuk, hogy miből tudunk új energiát és motivációt meríteni.

Amikor beleragadunk egy élethelyzetbe (lehangoló munka, problémákkal teli párkapcsolat, demotiváció), akkor bizony változásra van szükségünk. Az első lépés, hogy kicsit végignézzünk magunkon és az életünkön, felismerjük, hogy a kiégés minket is utolért, beszéljünk erről valakivel, majd vegyük körbe magunkat új és inspiráló dolgokkal, hagyva, hogy eddig nem ismert impulzusok hassanak ránk. Ne engedjük, hogy az elakadások miatt krónikus levertség vagy depresszió alakuljon ki, figyeljünk oda magunkra és tegyünk a változásért, például így:

Töltsünk időt magunkkal!

Sokan nem is tartják fontosnak, hogy elegendő időt töltsenek magukkal, pedig az énidő nemcsak egy manapság divatos kifejezés. Valójában mindig is szükségünk volt (és van ma is) arra, hogy saját magunkkal „beszélgessünk”, hogy a belső energiákhoz kapcsolódni tudjunk. Frissítő és inspiráló, mindenkinek kötelezően ajánlott.

Vezessünk naplót!

Köztudott, hogy jót tesz, ha kiírjunk magunkból az érzéseinket, bánatunkat, problémáinkat, főleg, ha ezeket másokkal nem szoktuk megbeszélni. Többek között ezért is vezet annyi ember blogot vagy például bullet journalt. A lényeg, hogy írjuk ki magunkból a feszültséget, és ne feledkezzünk meg arról sem, amiért hálásak vagyunk az életünkben. Néha segít, ha ezeket is felsoroljuk magunknak.

Töltsünk időt a természetben!

Hihetetlenül pozitív hatása van a lelkünkre a természetben töltött időnek. Próbáljunk meg hetente legalább egy órát eltölteni egy zöld parkban, az erdőben vagy tóparton, ahol megtapasztalhatjuk a feltöltődés kézzel nem fogható erejét és a természet pozitív energiáit. Érintsünk meg egy fát, mossuk meg a kezünket a patakban és élvezzük a jótékony, mentális, testi és lelki hatást.

Próbáljunk ki valami teljesen újat!

Ez a valami teljesen új dolog, nem kell, hogy egy hatalmas és bonyolult dolog legyen, kicsiben is gondolkodhatunk. Például egy nap menjünk más útvonalon a munkába, próbáljunk ki egy új receptet, vagy utazzunk el egy számunkra ismeretlen városba a hétvégén. Az friss impulzusok nagyszerű hatással lesznek ránk.

Tartsunk egy kikapcsolós napot!

Jelöljünk ki egy személyes napot magunknak, amikor kicsit lelassítunk és nem a mindennapi teendőkre összpontosítunk. Készítsünk különleges teát magunknak, jógázzunk, meditáljunk, olvassunk, ha jól esik, szortírozzunk kicsit a lakásban, menjünk el sétálni vagy biciklizni, hallgassuk a kedvenc dalainkat, fürdőzzünk illóolajos vízben. Igazi terápia lesz a léleknek.

Töltsünk öt percet egy sötét szobában!

Elsőre félelmetesnek tűnhet az ötlet, de jót tehet, ha pár percig tényleg semmilyen inger nem ér minket, csupán apró hangokat, zörejeket hallunk. Ilyenkor a bennünk lévő zűrzavar kicsit elcsendesedhet, megnyugodhatunk és megfigyelhetjük, hogy a gondolataink egy kis idő után másképp kezdenek majd áramlani. Ha sikerült az öt perc, maradjunk még öt percig! Adjunk időt az elménknek arra, hogy megoldásokat találjon az aktuális problémákra.

Beszélgessünk hosszasan egy jó baráttal!

Egy kívülálló mindig nagy segítség lehet, ha tanácsokra van szükségünk. Másképp lát minket, mint mi magunk, és más perspektívákat mutathat fel előttünk. Arról nem is beszélve, hogy kicsit kizökkenthet bennünket a megragadt szituációból, jó kedvre deríthet, és pozitív energiákat adhat át, amire még napokig emlékezni fogunk. Ne zárkózzunk be!

 

Szöveg: L. J.

Nyitókép: Pexels

(elitedaily.com)