Így hat az egészségünkre napi 30 perc séta

Nincs is jobb annál, mint felhúzni a kedvenc túracipőnket, és hosszú sétákat tenni a városban vagy a közeli erdőben, hiszen ilyenkor a szervezetünk endorfint termel, boldogabbak és felszabadultabbak lehetünk. És ez csak egy ok a sokból, amiért érdemes ezt a mozgásformát választani. A többit keressétek a cikkben!

Az intervallumos edzés felgyorsítja az emésztést

Az Ohio Egyetem egyik tanulmánya szerint a váltakozó tempójú, úgynevezett intervallumos séta 20%-kal felgyorsítja az emésztésünket. Ráadásul az alakunknak is kedvezhetünk, hiszen sokkal több kalóriát égethetünk el, mint az egy tempóban végzett mozgással.

Jókedvre derít

A 15-30 perces, lendületes ütemű, naponta végzett gyaloglás már elegendő ahhoz, hogy számos betegséget megelőzzünk, sőt a UEA és York egyetem tanulmánya szerint az aktív séta a lelki jóléthez, különösen a stresszkezeléshez, a döntéshozatalhoz és a hangulatjavításhoz is hozzájárul.

Minden értelmet nyer

A természet szépségének, a vizuális hatásnak köszönhetően ezek a túrák segítenek rendszerezni a gondolatainkat és jók kikapcsolódásnak is. A friss levegő jót tesz a bőrünknek, a napsütésből nyert D-vitamin pedig elengedhetetlen az erős csontrendszerhez.

Hegymenetben mindenki erősebb

Hetente egyszer nem árt a 30 perces sétába egy 10 perces hegymenetet is betervezni. Ezzel nemcsak a vér besűrűsödését és a vérrögképződést akadályozzuk meg, hanem a csípőnket, a combizmainkat is jobban megdolgoztathatjuk, melynek eredményeként sokkal feszesebbek leszünk és a csontunkat is erősítjük.

Kívül-belül egészség

A Glasgow-i Egyetem kutatásából kiderült, hogy a vacsora előtt megtett sétával 25%-kal csökkenthetjük a zsír szintjét a vérünkben, valamint javíthatjuk a vérerek belső falainak működését is.

A tempós séta segít

Egy átlagember napi 5000-7000 lépést tesz meg, amit legtöbbször észre sem veszünk. Ehhez képest semmiségnek tűnik egy-egy ütemesen végzett séta, amivel pont annyi kalóriát égethetünk el, mint a kocogással. A zsírégetéshez percenként száznegyven lépést kell megtennünk, egy egyórás, tempós gyaloglás során pedig kétszáznegyven kalóriát égethetünk el.

(redonline.co.uk)