8 mód, amivel a szorongás szupererővé alakítható

Hogyan lehet a szorongást hátrányból előnnyé kovácsolni? Könnyebben, mint hinnétek! Ha megfogadjátok a következő tanácsokat, egészen új szemszögből élhetitek meg a stresszes helyzeteket.

Olaj a tűzre

A nyomást kétféleképpen lehet megélni: őrült feszültségként vagy motivációs tényezőként. Ha az utóbbi megoldást választjátok, a vállatokra nehezedő feladat arra fog benneteket ösztönözni, hogy a lehető legjobbat hozzátok ki magatokból, persze mindezt úgy, hogy közben az igényességetekből se veszítsetek.

Ismeretlen ösvényeken

Az ismeretlentől és kockázatvállalástól való félelem a magabiztosság halálát jelenti. Ahhoz, hogy az önismeretek fejlődhessen, olykor el kell hagyni a komfortzónátokat, megélve a szokatlan helyzetek minden apró momentumát. Nem szerettek tömegben lenni? Menjetek el egy nagyszabású koncertre, ahol szembenézhettek ezzel a félelmetekkel. Mindez szorongással jár majd az elején, de idővel a természetek részévé válhat, boldogságot és eufóriát okozva.

Hallgatva a megérzésekre

A félelem túl sok figyelmet igényel, ráadásul egyre több és több feszültséget generál. Ha ki szeretnétek törni ebből a bűvös körből, engedjétek el a rémületet, bízva abban, hogy a megfelelő pillanatban a megfelelő döntést tudjátok majd meghozni. Az intuíciótok segíteni fog, hallgassatok rá nyugodtan. Ha úgy érzitek, az első gondolat szerint kellene cselekednetek, de közben meggondoljátok magatokat, térjetek vissza az első megérzéshez, és maradjatok annál – az lesz a nyerő.

Időzítésből jeles

A szorongás az időhöz való viszonyotokat is alakítja. Minél nagyobb a drukk, annál jobban lehet érezni az idő múlását, de ez tulajdonképpen jó dolog is lehet, mert így kisebb eséllyel futtok ki a határidőkből.

Éberebb hozzáállás

Az idegesség hatékony eszköz arra, hogy környezeteteket és az emberek hangulatát tudatosabban érzékeljétek – a feszültség mondhatni éberebbé tesz benneteket. Ennek többek között a kommunikációban van haszna, az effajta odafigyelés gördülékenyebbé teszi a másokkal való kapcsolatteremtést.

Ötletmorzsák felcsipegetése

Minél erősebb a szorongás, annál több gondolat fordul meg az ember fejében, éppen ezért érdemes kézközelben tartani egy tollat és egy papírt, hogy az ilyenkor születő innovatív ötletek ne vesszenek kárba.

Energiává formálva

A feszültségből származó energiát felhasználhatjátok arra, hogy termékenyebbek legyetek a munkában, a háztartásban, vagy az élet bármely másik területén. Például sportoljatok, és közben gondoljatok arra, mi okoz számotokra feszültséget. A mozgás hatására szépen lassan érezni fogjátok, hogy a negatív gondolatok távoznak a fejetekből.

Önismereti tréning

Az idegesség rombolja az önbizalmat, de ez nem jelenti, hogy ne lenne hasznos, ugyanis ezek a félelmek és kétségek hozzásegítenek benneteket a személyiségetek fejlődéséhez. Ha úgy tudtok felszabadulni a nyomás alól, hogy közben ápoljátok a lelketeket, újabb szintjére léptek az önértékelésnek.

Szöveg: D.A.

(huffingtonpost.com)

Fotó: Thinkstock