5 tipp, amivel a lustaságot az előnyünkre fordíthatjuk

Ma még nyugodtan lehetünk lusták, hiszen csak holnaptól indul a hajtás. Túlzásba esni persze azért nem érdemes, de jó tudni, hogy ezt a tulajdonságot nem kell mindenképpen elítélni, ugyanis nagyon egyszerű trükkökkel a saját malmunkra hajthatjuk vele a vizet.

Alakítsuk át a környezetünket

Persze nem kell nagy változtatásokat véghez vinnünk. Elég csupán néhány dolgot áthelyezni, hogy máris teljesen új szokásokat alakítsunk ki. Figyeljük meg magunkat kívülről, és minden olyan tevékenységet, ami hasznosnak bizonyul, de a lustaságunk miatt kevésszer áldozunk neki, egy kis csavarral helyezzük előtérbe a kevésbé építő dolgok helyett. Sokat tespedünk a tévé előtt? Tegyük a távirányítót mindig egy távoli fiókba, és tegyünk egy könyvet vagy egy magazint – akár a legfrissebb Nők Lapját – karnyújtásnyira. A lustaságunkat így arra használhatjuk, hogy többet olvassunk, ami nemcsak a fantáziánkat fejleszti, hanem a szókincsünkre is jó hatással lesz. Egy másik példa: az is jó taktika lehet, ha az egészségtelen ételeket olyan magas polcon tartjuk, amit szék vagy létre nélkül nem érünk el.

Ég veled kísértés!

Nagyon sok módja van annak, hogyan tudunk a lustaságunk segítségével pénzt spórolni. Amikor vásárolni megyünk, hagyjuk otthon a hitelkártyánkat vagy a bankkártyánkat, és csak a nálunk lévő készpénzből gazdálkodjunk. Tegyük a fizetésünk egy részét minden hónap elején egy megtakarítási számlára – a számunkra macerás ügyintézés miatt így háromszor meggondoljuk, hozzányúljunk-e. Vagy vessünk véget az impulzusvásárlásnak azzal, hogy várunk két napot, és ha még mindig úgy gondoljuk, szükségünk van az adott dologra, csak akkor vegyük meg.

Kapcsoljunk össze szokásokat

Attól, hogy lusták vagyunk a mozgáshoz, ki tudunk alakítani olyan szokásokat, amik segítenek megőrizni az egészségünket. Elég, ha néhány régi tevékenységünket újakkal kapcsoljuk össze. A reggeli kávé után például meditáljunk egyet, így ki tudjuk tisztítani a gondolatainkat és összeszedettebben, kiegyensúlyozottabban tudunk nekivágni az adott napnak. De az is jó, ha felkelés előtt elvégzünk néhány olyan légzőgyakorlatot, amit fekve is lehet, és aminek segítségével több oxigén jut a sejtjeinkbe – így frissebbek leszünk, könnyebben indítjuk a reggelt és a sok feladat miatt érzett szorongásunk is tovaszáll.

Korlátozzuk a közösségi média-hozzáférésünket

Sokszor vesszük észre, hogy hazaérve a munkából rögtön a telefon után nyúlunk, és az sem ritka, hogy órákat vagyunk képesek a közösségi média különböző fórumain eltölteni? Ennek a rossz szokásnak könnyen elejét vehetjük azzal, ha minden alkalommal, miután az internetet használtuk a telefonunkon, töröljük a wifi automatikus bejelentkezését és a hozzá tartozó jelszó megjegyzését, így, ha szörfözni szeretnénk, újra és újra be kell írjuk a jelszót. Ugyanez a helyzet a Facebookról vagy az Instagramról való kilépéssel is. Ne bajlódjunk állandóan, inkább beszélgessünk inkább a családtagjainkkal! 😉

Helló halogatás!

Felgyorsult világunk mindent azonnal akar tőlünk, a legkomolyabb döntések meghozatalára is csupán egyetlen pillanat áll rendelkezésünkre. Hogy lehet így olyan ügyben átgondoltan intézkedni, ami akár évekre meghatározhatja az életünket? Sehogy, és szerencsére nem is kell. Ilyen esetben ragaszkodjunk a lustaságunkhoz, ami inkább megfontoltságot és józanabb gondolkodást jelent majd. Nem hiába terjedt el az „alszom rá egyet” kifejezés. Ha ugyanis picit eltávolodunk egy-egy problémától, tisztábban rá tudunk látni, és a megoldást is könnyebben megtaláljuk. Ilyenkor tehát bátran halogassunk!

Szöveg: F.R.

Fotó: Thinkstock