Nagy jógaválasztó: milyen típusú óra illik hozzád?

Sokan csak divatból járnak le a jógaórákra, mert „jógázni menő”. Ha ti a másik tábort erősítitek, és tényleg szeretnétek megteremteni a harmóniát az életetekben, akkor jó helyen jártok! Segítünk kiválasztani a megfelelő óratípust.

jógázó-nő

Hatha jóga

Úgy is mondhatnánk, hogy ez az ősi, klasszikus jóga, ami anélkül mozgatja át a testet, hogy komolyabb megerőltetést, hajlékonyságot, vagy bármiféle más tudást igényelne. Itt nem kell amiatt szégyenkezni, ha nem tudtok egy-egy pózt hosszan kitartani, sőt akkor sem, ha teljesen kezdők vagytok, mert ez tényleg a jóga alapja.

Kinek ajánlott?

Gyakorlatilag bárkinek, aki ismerkedik a jógával, vagy éppen olyan mozgásformát keres, ami nem kifejezetten az erőnlétre épül.

Gerinc jóga

Az ülőmunka okozta panaszok közül a leggyakoribb a gerinc- és hátfájdalom, mely a rendszeres mozgással könnyen kiküszöbölhető. Nem kell itt maratoni futásra gondolni, a gerincjóga mozdulatai például kifejezetten úgy lettek kialakítva, hogy levegyék a terhelést a hátról és ellazítsák az izmokat.

Kinek ajánlott?

Aki irodai munkát végez és ritkán áll fel a számítógép mellől, emiatt pedig gyakran fáj a háta vagy a nyaka.

Dinamikus jóga

A dinamikus jóga valahol félúton van az erőnlét javító edzések és a lelket is feltöltő mozgásformák között, az óra ugyanis úgy van felépítve, hogy egyszerre mindkét igényt kielégítse.

Kinek ajánlott?

Aki nem bánja, ha a határait feszegetve kicsit jobban átmozgathatja a testét, illetve azoknak is, akik szeretnek a saját tempójukban mozogni.

Bikram jóga

A többi jógafajtával ellentétben a bikram, vagy más néven forró jóga nem pusztán a klasszikus testi-lelki felfrissülést szolgálja, hanem magát a fogyókúrát is. A 37-39 fokra felfűtött teremben a nyújtógyakorlatok hamar megizzasztják az embert, aminek köszönhetően elemi szinten indul be a zsírégetés.

Kinek ajánlott?

Azoknak a rutinos jógázóknak, akik szeretnének kissé fogyni, és akik jól bírják a meleget, ez ugyanis szó szerint megizzasztja még a legtapasztaltabb edzőket is.

Kismama jóga

Attól, hogy valaki babát vár, még nem kell a testedzésről lemondania, sőt, a várandósság alatt is kifejezetten jó, ha nem hanyagoljátok el a mozgást. Erre a kismama jóga tökéletesen alkalmas, ugyanis nem csak felkészít a szülésre, de olyan mozdulatsorokat tanít, melyek a szülés utáni felépülési időszakot is megkönnyítik.

Kinek ajánlott?

Minden várandós anyukának, illetve kismamának, aki a babavárás alatt, valamint után sem szeretne eltunyulni.

Tantra jóga

A tantra jóga olyan spirituális tudati szintet érint, melyet kifejezetten pároknak ajánlanak, hogy a szexuális energiáikat egyesíteni tudják. A gyakorlatok célja, hogy az érzékek határa kitolódjon, és ezáltal egy olyan belső energiaállapot jöjjön létre, amelynek köszönhetően a nőiség, valamint a szexualitás könnyebben megélhető legyen.

Kinek ajánlott?

Olyan pároknak, akik az intim életüket szeretnék harmonikusabbá tenni, illetve azoknak a nőknek és férfiaknak, akiknek gondot jelent a saját nőiességük, férfiasságuk elfogadása, kimutatása.

Ezek csak alapkövek, ahhoz, hogy kitapasztaljátok, melyik jógatípus áll igazán közel hozzátok, érdemes többfélét is kipróbálni!

A jógáról, mint életformáról bővebben is olvashattok a Nők Lapja 2016/22. számában, ami az előfizetőkhöz május 31-én, az újságárusokhoz pedig június 1-jén érkezik.

Szöveg: D. A.

Fotó: Thinkstock