Egészséges sós falat: Parmezános, mogyorós zabkeksz

Pillanatok alatt elkészíthető ropogós falatok, amelyeket akár reggelire is elfogyaszthatunk!

Zabkeksz

HOZZÁVALÓK KB. 30 DARABHOZ:

20 dkg apró szemű zabpehely | 7 dkg parmezán, reszelve 5 dkg mogyoró (földi és török vegyesen), durvára vágva | 2 evőkanál szezámmag 8 dkg lágy vaj/margarin | 1 tojás | fél teáskanál só | 1 teáskanál sütőpor

1. Az alapanyagokat tálba mérjük, majd robotgéppel összedolgozzuk, vagy kézzel összegyúrjuk. Nedves kézzel diónyi darabokat csípünk a tésztából, gombócokat formázunk, majd ellapítjuk a tenyerünk között.

2. Sütőpapírral bélelt tepsire tesszük a kekszeket, majd 200 ºC-ra előmelegített sütőben megsütjük őket 30 perc alatt. Fémdobozban tárolva hetekig eláll.

ELKÉSZÍTÉS 30 PERC
SÜTÉS 30 PERC
KALÓRIA 68 KCAL/DARAB

A recept a Nők Lapja Konyha Desszert 2018/1. számában jelent meg.

Recept és fotó: Nagy Tünde, az Ízbolygó blog szerzője.