Alvást segítő ételek A-tól Z-ig

A tartós kialvatlanság nemcsak szellemi, de fizikai szempontból is káros. Ha hetek óta nem tudtok pihenni az óraátállítástól, vagy a szeszélyes időjárástól, fogyasszatok pihentető ételeket! 6 ilyen finomságot mutatunk nektek összeállításunkban.

avocado

Altató avokádó

Amellett, hogy jótékony zsírok vannak benne, remek káliumforrás is. A kálium a magnéziummal együtt segít, hogy könnyebben ellazuljatok, és ezáltal mélyebben aludjatok.

Törj diót délutánonként!

A dióban nagy mennyiségben megtalálható a triptofán aminosav, aminek nagy szerepe van a melatonin hormon termelésében. Ezenkívül B-vitaminban is gazdag – ezzel az idegrendszert támogatja. Triptofánban egyébként a tök-, len- és napraforgómag is bővelkedik.

A klasszikus segítő: kamillatea

Egy csésze kamillatea hozzájárul a nyugtató hatású glicin aminosav emelkedéséhez, és segít az izmok elernyedésében. Egy órával lefekvés előtt fogyasszátok!

Merülj álomba a mandulától…

Az emberek nagy többsége magnéziumhiányban szenved, ami az egyik fő oka a nyugtalan alvásnak.  Szerencsére már egy marék mandula segíthet pótolni a hiány egy részét, amitől az éjszaka is pihentetőbb lesz.

… és a meggytől

Az egyik legjobb természetes melatoninforrás (a melatonin hormon irányítja az alvási ciklust), emellett rengeteg magnéziumot is tartalmaz. Lefekvés előtt egy órával egyetek meg egy maréknyit a gyümölcsből – többet semmiképp, mert akkor pont az ellenkezőjét érhetitek el! Ha a friss gyümölcs nem áll rendelkezésetekre, fogyasszátok aszalt formában.

Zöld leveles zöldségek

A kelkáposztában, a mángoldban és a spenótban sok a kalcium és a magnézium is. Akár salátába, akár smoothie-alapanyagként is fogyaszthatjátok őket. Ha az iható felhasználásra voksoltok, legalább napi fél literrel számoljatok a hatás érdekében.

Fotó: Pinterest