Kis lépések, nagy örömök

Nyolc hete élnek másképp versenyzőink, mindannyian változtattak az étrendjükön és beépítették a mozgást a mindennapjaikba. Míg az első hónapban hirtelen fogyásról, kilókban mérhető csodás eredményekről számoltak be, a második hónapra a súlycsökkenés kissé megtorpant. Szerencsére ez nem vette el a kedvüket, mert ennyi idő alatt már megszerették a diétás fogásokat, és rákaptak a sport ízére.

életmód1

Cseh Zoltán civilben életmódváltó, hivatását tekintve tenisz szakedző, és a csapat nagy örömére meghívta a társaságot egy oktatással, mókával, egészséges uzsonnával egybekötött teniszezésre. A délután nagyon jól sikerült, a dinnyés-fetás saláta felett a versenyzők megosztották tippjeiket, sikereiket és nehézségeiket is.

TÖRÖK MÓNIKA úgy érzi, a kezdeti hosszabb megtorpanás után mára igazi életmódváltó lett. – Lemondtam a reggeli nagy pohár tejemről, megszerettem a teljes kiőrlésű kenyeret, még a rozskenyeret is! Fehér cukor helyett kevés nyírfacukrot szórok a limonádémba. Ha édességre vágyom, light túrót eszem gyümölccsel vagy málnadarabos 70 százalékos étcsokiból egy kockát. Egyre több zöldség és gyümölcs is kerül a kosaramba, a tonhalsaláta lett a kedvencem. A fehér rizst bulgurra cseréltem. Nem gondoltam volna, hogy ízleni fognak az életmódváltós ételek, de a barátaim lettek! Most már fi gyelek arra, hogy jó minőségű alapanyagból magam készítsem az ételt, a salátaöntetem is friss zöldfűszeres natúr joghurt lett, nem késztermék. Az egyik legfontosabb változás, hogy minden étkezésnél kistányért veszek elő, és nem rakom teli. Már ritkábban rohan meg az édesség utáni vágy, ilyenkor programterveket találok ki, tudatosan elterelem a csokiról a gondolataimat, és nem rohanok a hűtőhöz, spájzhoz.

életmód2DUKKONNÉ HORVÁTH ÉVA szerint mindenkinek meg kell találnia a saját útját. – Az egyik életmódváltó társam egy megjegyzése döbbentett rá arra, hogyha valaki heti négy-öt alkalommal rendszeresen sportol, az biztosan fogyni fog. Azóta én is erre törekszem, nem mindig jön össze úgy, ahogy terveztem, de igyekszem! A munkahelyemen biztosított a napi 4-5 kilométer gyaloglás, lift helyett pedig lépcsőn járok. Van egy 50 fokos lépcsősor az étterem (!) előtt, azon felfelé mindig eszembe jut a Rocky című fi lm, és hallom a zenét a fülemben. Egy rövid balatoni nyaraláson már túlvagyunk, sokat lépcsőztünk az ötödik emeleti szobánkig, bringóhintóztunk, kosaraztunk is. A minap Sárváron jártunk, ahová az eddig 52-es fürdőruhám helyett már elő kellett keresnem a tízéves 46-os méretűt. Újat nem veszek, mert reményeim szerint nemsokára még kisebb méretre lesz szükség.

HORVÁTH EDIT egy darabig akadályoztatva volt a mozgásban, ezért első körben a táplálkozását helyezte új alapokra. – Kenyeret, péksüteményt, tésztát egyáltalán nem eszem. Nagy előrelépés, hogy nem nyúlok automatikusan a gyerekek maradékáért, mint korábban. Búzalisztet nem használok, ha szükséges vagy rizsliszttel, vagy gluténmentes keményítővel főzök. A család észre sem veszi a változást, én meg örülök, mert mindenki egészségesebben él. A másik nagy változás, hogy mostanában már nem jutalmazom magam az evéssel. Végre kipróbáltam az útifűmaghéjat, naponta egyszer-kétszer a főétkezés előtt fél órával 2 dl hígított 100 százalékos gyümölcslében egy evőkanálnyit elkeverek, és gyorsan megiszom. Teltségérzetet is okoz, és az emésztőcsatornát is méregteleníti. A tejtermékekből is a laktózmenteseket használom, illetve a mostanában kiderült tejfehérje-érzékenységem miatt az alternatív rizs-, kókusz-, zab- és a mandulatejet próbálgatom. Úgy érzem, minél jobban beleásom magam a témába, annál több izgalmas és főleg ízletes lehetőséget találok. A korábbi térdfájásom sokat javult, könnyebben mozgok, összességében sokkal jobban érzem magam, nem vagyok fáradékony, és már egy-két, korábban szűk ruhámba is beleférek.

életmód3DANI ILDIKÓ egy percig nem panaszkodott a kánikulára, úgy érezte, a meleg idő besegített a fogyásba. – Csak úgy olvadnak a kilók, persze megfelelő folyadék-utánpótlással és rendszeres edzéssel. Most már a testem naponta igényli az átmozgatást. Sokkal jobban alszom, fi ttebbnek érzem magam, és tele vagyok energiával. Az edzésnek nem feltétlenül kell unalmasnak lennie, és mindig akad egy gyerkőc vagy barátnő, aki kapható egy kis tollasra vagy tornára. Nemrég elmentünk vásárolni, hogy a közelgő vakációra beszerezzünk egy-két dolgot. Az egyik butik kirakatában nagyon megtetszett egy ruha, de csak egy volt belőle, és az is két számmal kisebb, mint amit eddig hordtam. Az eladó hölgy megnyugtatott, hogy szerinte biztos jó lesz így ránézésre. „De rendes” – gondoltam, és elvonultam a próbafülkébe. Alig akartam elhinni, de rám jött! Ez eddig a legnagyobb sikerélményem, a nyaralásra már biztosan tökéletesen fog állni. Persze van még hova fejlődni, de a rengeteg pozitív visszajelzés és a sikerélmények még elszántabbá tesznek!

ÖSSZEÁLLÍTOTTA: JÓNAP RITA
FOTÓ: TOKAJI BALÁZS
SMINK: PATAKY ÁGI
HAJ: GALLÓ MÓNIKA